Thursday 17 August 2017

Bäst Forex 5 Min Strategi


5-Minute Forex Momo Trade. Några handlare är extremt tålmodiga och älskar att vänta på den perfekta inställningen medan andra är extremt otåliga och behöver se ett drag ske snabbt eller de kommer att överge sina positioner. Dessa otåliga handlare gör perfekta momentumhandlare eftersom de väntar För att marknaden ska ha tillräcklig styrka för att driva en valuta i önskad riktning och piggyback på momentum i hopp om en förlängningsrörelse. Men när rörelsen visar tecken på att förlora styrka kommer en otålig momentumförare också att vara den första att hoppa fartyget Därför måste en sann momentumstrategi ha solida exitregler för att skydda vinster, samtidigt som du fortfarande kan rida så mycket av förlängningsrörelsen som möjligt. I den här artikeln tar vi en titt på strategin som gör att fem minuters Momo Trade. What sa Momo Fem minuters Momo Trade letar efter en momentum eller mamma burst på mycket kortfristiga fem minuters diagram. För det första låg handlare på två indikatorer, varav den första är 20-tiden exponen Rörligt genomsnittligt EMA EMA är valt över det enkla glidande medlet eftersom det lägger högre vikt på de senaste rörelserna, vilket behövs för snabba drivkrafter. Det rörliga genomsnittet används för att bestämma trenden. Den andra indikatorn som ska användas är den rörliga genomsnittliga konvergensdivergensen MACD-histogram som hjälper oss att mäta momentum Inställningarna för MACD-histogrammet är standardvärdet, vilket är första EMA 12, andra EMA 26, signalen EMA 9, alla använda slutpriset. För mer insikt, läs A Primer på MACD. This strategi väntar För en omvänd handel men utnyttjar bara det när momentet stöder omkastningsrörelsen tillräckligt för att skapa en större förlängningsbyte Positionen är avslutad i två separata segment hjälper den första halvan till att låsa in vinster och ser till att vi aldrig vänder en vinnare till en förlorare Den andra halvan låter oss försöka fånga vad som kan bli ett väldigt stort drag utan risk eftersom stoppet redan har flyttats till breakeven. Rules för en lång Trade. Look för valutapar tra Ding under 20-periodens EMA och MACD för att vara negativ. Att prissätta att korsa över EMA 20 år, se sedan till att MACD antingen går över från negativt till positivt eller har gått över till positivt territorium inte längre än Fem streck sedan. Gå långa 10 pips över 20-talet EMA. För en aggressiv handel, sätt ett stopp vid gungan lågt på femminuterschemat. För en konservativ handel, sätt ett stopp 20 pips under 20-talet EMA. Sälj hälften av positionen vid inmatning plus det riskerade beloppet flytta stoppet i andra hälften till breakeven. Trail stoppet vid breakeven eller 20-tiden EMA minus 15 pips, vilket är högre. Rules för en kort Trade. Look för valutan Par som ska handla över 20-åriga EMA och MACD för att vara positiva. För att priset ska gå under 20-års-EMA, se till att MACD antingen är i färd med att korsa från positivt till negativt eller korsat till negativt territorium Än fem barer sedan. Gå kort 10 pips under 20-talet EMA. For en agg Resurshandel, placera stopp vid svängen högt på ett fem minuters diagram För en konservativ handel, sätt stoppet 20 pips över EMA-20. Ställ tillbaka halva positionen vid inträde minus risken och flytta stoppet på sekunden Halv till breakeven. Trail stoppa med lägre av breakeven eller 20-period EMA plus 15 pips. Figure 1 fem minuters Momo Trade, EUR USD. Momo Trade Failure Som du kan se är Five Minute Momo Trade en extremt kraftfull strategi för att fånga Mo mentumbaserade reverseringsåtgärder Det fungerar dock inte alltid och det är viktigt att utforska ett exempel på var det misslyckas och förstå varför detta händer. Det maximala beloppet av pengar som Förenta staterna kan låna Skuldtaket skapades under andra Liberty Bond Act. Räntan vid vilken ett förvaringsinstitut lånar medel som förvaras i Federal Reserve till ett annat förvaringsinstitut.1 En statistisk åtgärd av spridningen av avkastningen för ett visst värdepapper eller marknadsindex Volatilitet kan antingen mätas. En Ct den amerikanska kongressen passerade 1933 som banklagen, som förbjöd kommersiella banker att delta i investeringen. Nonfarm lön hänvisar till något jobb utanför gårdar, privata hushåll och nonprofit sektorn US Bureau of Labor. Valutakortet eller valutasymbolen För den indiska rupien INR, indiens valuta Rupén består av 1. Forex Strategies Forex Strategi, Enkel strategi, Forex Trading Strategy, Forex Scalping. Intraday trading Forex strategi för 5-minuters diagram. Rekommendera handel för denna strategi på valuta Par EURUSD och GBPUSD, men gör inte mer än 3 kommersiella transaktioner per dag. Och så i ett 5-minuters prisdiagram. 1 Indikator 50 Enkelt rörligt medelvärde SMA 50.2 Indikator 21 Exponentiell rörlig genomsnitts EMA 21,3 10 Exponentiell rörlig genomsnitts EMA 10. Ingången till marknaden. Öppna handelspositionen så snart vinkeln på SMA med en period på 50 överstiger 20 grader, se grafnummer 1 och priset återkommer mellan EMA med en per Jod på 21 och EMA med en period på 10.By exempel Figur 1 öppnar vi affären för att sälja lutningen på 50 SMA Set SL 6-pipspridning och TP 8-10 pips När på din handelsposition har 6 pips, omedelbart Överför SL till breakeven för det här är helt enkelt inte att ersätta det efterföljande stoppet på en resa. Bara några exempel. Kortfristig Momentum Scalping i Forex Market. Forexmarknaden går snabbt väldigt snabbt. Denna strategi kan hjälpa handlare att fokusera på och ange Handlar i de starkaste kortsiktiga trenderna som kan vara tillgängliga. Många näringsidkare som kommer till Forex-marknaden ser till daghandel och genom daghandel, tänker de flesta av dessa handlare att handla några minuter till några timmar till några timmar . Förnekandet av en sådan strategi är förståelig Genom att inte hålla positioner över natten kan näringsidkaren känna ett kontrollelement som de kanske inte känner annars. Genom att alltid ha ett finger på avtryckaren kan näringsidkaren besluta att lägga till risk för handeln att ta Fördelen med de goda rörelserna, eller ta bort risken när Marknaden går inte långt. Tradingstrategin för Finger-trap utvecklades för att försöka dra fördel av dessa situationer genom att fokusera på de viktigaste elementen i vad som gör en stark trend en stark trend och dessa element är generellt starka, ensidiga Rörelse som kan driva våra affärer till vår fördel. Jag kallar den här strategin Finger-trap eftersom jag är av den uppfattningen att kortsiktig handel på valutamarknaden är väldigt mycket som de tidlösa barnens pussel. Om du inte kommer ihåg vilket finger - trappor såg ut, jag har lagt till en bild nedan. När ett barn först hittar fingerfallen, sätter de ofta sina fingrar för att upptäcka att bambuvävningen hindrar dem från att kunna komma ut. Det är bara med erfarenhet som Man inser att tricket till fingerfällan är att trycka, inte dra. Nyckeln är att vara avslappnad och känna sig väldigt framgångsrik, precis som kortsiktig handel. Trendkartan. Många handlare är ofta förbryllade på kortare sikt Diagram med mindre än en timmars streckstorlek Och anledningen till detta är lika förståeligt som handlarens första önskan att skalpa. Orsaken till att dessa kortfristiga diagram ofta kan vara förbryllande är att vi tittar på så lite information jämfört med de långsiktiga diagrammen, till exempel 1 dag eller 1 vecka. Så innan jag någonsin försöker att hårbotten i ett par, försöker jag först att hitta de starkaste trenderna som kan vara mottagliga för mina ansträngningar i första hand, och det kommer jag att göra genom att analysera timmarschemat och försöka hitta den starkaste Trender. För att göra detta använder jag 2 exponentiella rörliga medelvärden 8 och 34-perioden EMA Nedan visas trenddiagrammet med de 2 rörliga medeltalen. Många handlare som använder 2 glidande medelvärden kommer att se till att handla crossovers. Och vissa av Dessa övergångar kan ha funnits okej på det här diagrammet ovan men på lång sikt har jag personligen funnit en sådan strategi att vara oönskad, särskilt när trending marknader förändras till intervall, konsolidering eller trängsel som de oundvikligen kommer att göra. Så istället Fokusera på str Onger-element för att utgöra en trend och jag vill fokusera mina ansträngningar på de starkaste delarna av dessa trender. Jag kommer att göra detta genom att notera placeringen av de glidande medelvärdena och leta efter prisöverenskommelse innan de flyttas vidare för att placera poster. Så om Fast Moving Genomsnittlig 8 period är över det långsamma rörande medeltalet 34 period, jag vill se priset ovanför båda Diagrammet nedan kommer att illustrera detta koncept. När det gäller björmarknader söker vi efter något liknande reverserat. Om det snabba rörliga genomsnittet ligger under Slow Moving Average, jag vill bara flytta ner till inmatningsdiagrammet när priset är under båda. Diagrammet nedan kommer att illustrera ytterligare. När detta kriterium är uppfyllt, känner jag mig bekväm nog att flytta ner till det kortsiktiga diagrammet för att gå in i handeln . Inträdesdiagrammet. Även om många scalpers vill hoppa på ett fem - eller 15-minuters diagram och bara komma igång, tror jag på att inte tillräckligt mycket information finns där för att göra en exakt bestämning av en valutapar trend, suppor T och motstånd eller en flurry av andra faktorer som jag vill veta innan jag sätter in mina löpande pengar på en handel och det är därför jag gör huvuddelen av min tekniska analys på timmarschemat. När jag är bekväm med det Timmarschema och ha en bra uppfattning om att jag kanske skulle kunna arbeta med en stark trend, jag ringer ner till femminuterschemat. Och med det här 5-minuterschemat försöker jag anställa den åldrande huvudmannen för att köpa - Lågt och säljhögt Det innebär att jag vill se en kortsiktig prisutjämning under hausseffekter eller en kortvarig prisrörelse blir dyrare i nedåtgående trend. När trenden i trendsidan kommer tillbaka i paret Jag kommer att se för att komma in i min handel. För att försöka bedöma huruvida paret är billigt på kort sikt, kommer jag att dra igen på 8-tiden Moving Average. På 5-minuterschemat vill jag se prisflyttningen mot Det glidande medelvärdet mot den trend som jag hade observerat på en timmarsdiagram, så att priset kan återbelastas innan det går framåt Henne. Tabellen nedan kommer att illustrera vad jag letar efter under en hausseffektiv trend när jag hade sett priset över både det snabba och långsamma genomsnittet på timplanen. Notera att inte alla dessa ljusposter skulle ha föregått en Springa i valutaparet. Det är absolut möjligt att ett valutapar konsolideras över en längre tid innan ett steg uppåt eller nedåt. Handlare kan hantera dessa situationer genom storlekssortering. Till exempel kan jag ta ställning till att titta på Ange upp till 5 positioner Så, för varje av de första 5 korsningarna i 8-tiden EMA fortsätter jag att lägga till mina lotter. Eller kanske kan jag se att bara ta första, placera mitt stopp och vänta på handeln till Antingen flytta i min riktning eller slå mitt stopp. Det är här där mycket anpassning kan göras med strategin. När det gäller korta positioner söker vi exakt den motsatta förekomsten än vi hade tittat på just nu. Sedan vi har sett Att 8-tiden EMA är under 34 och priset är handel Under båda rörliga medelvärdena, vilket indikerar att trenden är ren, stark och ensidig rör sig längre ner. Jag kommer att se att öppna korta positioner på 5-minuterschemat, och det gör jag med 8-tiden EMA. Varje gång Pris korsar under 8-tiden EMA har jag ett annat tillfälle att öppna en kort position. Om du märker den högra sidan av ovanstående diagram kan du se att priset börjar hitta stöd på 8-glidande genomsnittet vilket indikerar att vi kan ha En omvänd trend och det leder oss till en av de mest fördelaktiga delarna i Finger-Trap-handelsstrategins riskhantering. Om vi ​​placerar affärer på 5-minuterschemat, ser vi bara att delta i starka drag i riktning mot Trend vi hade identifierat på timmarschemat har vi en hel del flexibilitet i hur vi vill överväga risk. I artikeln Price Action Swings hade vi identifierat en sätt att begränsa risken vid handelstendenser. När jag lägger en lång handel vill jag Se till att priset förblir stöds Under min handel Om kortfristigt stöd brutits löper jag risken för att paret fortsätter att röra sig mot mig, vilket ytterligare dränerar mitt konto. Till en scalper kan detta vara extremt farligt, eftersom snabba marknader kan ta ut en kontosaldo mycket snabbt . Genom att placera mitt stopp vid den tidigare sväng-låga kan jag slå det glada mediet att vara bekväm med att ge handeln några vinkla rum för att arbeta i vinst samtidigt som jag tillåter mig att gå snabbt om trenden går tillbaka. Medan priset kan bryta stöd och komma tillbaka till min favör, är jag mycket mer orolig över instanserna när det inte händer. Så här svänger låga på långa positioner, svänger högt på korta positioner fungerar ofta som min linje i sanden om Positionen rör sig mot mig. Om vi ​​igen skulle ha korta positioner skulle vi titta på det motsatta scenariot som ser ut att stoppa strax utanför den senaste svänghöjden så att om priset vänder den nedåtgående trend som vi letade efter Del i, vi kan Skära förlusten tidigt .--- Skriven av James B Stanley. Du kan följa James på Twitter JStanleyFX. För att gå med i James Stanleys distributionslista, vänligen klicka här.

No comments:

Post a Comment